Песента на Лейди Гага „Born This Way“ – манифестацията на илюминатите |
Анализи - Кратки анализи | |||
Написано от Издателство Паралелна Реалност | |||
Четвъртък, 14 Април 2011 17:08 | |||
Настоящият материал представлява анализ на песента на въпросната изпълнителка направен от vigilant cizitezen. Преводът е направен от читател на нашия сайт (благодарим ти Eight!), а самият текст демонстрира насоката, в която елита се опитва да манифестира своите интенции. Изследването е достатъчно добро само по себе си, което не означава, че не може да се стигне и до по-големи дълбочини и смисли, които читателя сам може да си изведе. Оттук нататък навярно ще поставяме в скоби, наред с виждането на автора, и нещата, които ние виждаме в символизма на всичко показано, защото то не е малко. Все пак перспективи има много, а знаете, че нашата винаги е малко по-различна от вкуса на масовата езотерика. В края на текста можете да имате и неудоволствието да изгледате целият клип, който като цяло е невероятно Тъмен по характер. Тъй като обаче отразява действителността, смятаме да обърнем повече внимание на подобен род изпълнения занапред, защото практиката показва, че те стигат най-лесно до хората. Вдигнете защитите си и... приятно четене :) Песента на Лейди Гага „Born This Way“ (Родени по този начин) въвежда зрителите в раждането на „нова раса“ и нов свят, използвайки сложни изображения и описателен разказ. Това е кошмарно пътуване изпълнено с окултни и архетипни символи, разказващо историята на космическо раждане и нови идеали. Въпреки това, зад своето пасивно послание за приемане на концепцията, по-зловеща се явява заложената символика във видеото. Ще разгледаме основния смисъл на „Born This Way“ и ще анализираме смисъла на окултният му символизъм.
Лейди Гага се завърна! И има рога на челото. И е в космоса. И прави dance-музика от 90-те. И главата ми ще експлодира. Но сериозно, „Born This Way“ изглежда провокира две противоположни реакции в зависимост от познаването на окултните символи. Те са „Какво по дяволите се случи тук“ или „Това е наистина брутално“. Причината е проста. Видеото съдържа нови странни елементи, които могат да объркат зрителите, но и символика, която е изключително древна. Въпреки че видеото показва един футуристичен, междугалактически свят, то се занимава с най-първичната концепция на човечеството: майчинството. Играе роля за човешкото архетипно очарование и/или отвращението му от акта на раждане. Въпреки че текстът на „Born This Way“ e свързан с безпрекословно приемане, със специален фокус върху хомосексуалността, обхвата на видеото излиза извън рамките на сексуалната ориентация. То разказва за раждането на нова нечовешка раса. Лориън Гибсън, творчески директор на клипа, описва концепцията по следния начин: „В началото, когато си мислех за раждането на нова раса и добавянето на протези, си помислих, че може би трябва да имат определен начин на ходене, или да се движат по определен начин, но после осъзнах, че всъщност това е раса в нашата раса. Това е начин на мислене.“ Гага не дава живот на човек, а на „нова раса“ без човечност. От символизма на видеото става ясно, че това не е естествено, а изкуствено провокирано раждане. Безупречно засукана концепция. Както е в повечето клипове на Лейди Гага – темата за контрола над съзнанието е важна. Това е процес, в който ще се случи метаморфозата. Ако използваме терминологията на програмата Монарх, ставаме свидетели на раждането на нова личност във „вътрешната индивидуалност“ на човечеството. Раждането се случва в съзнанието на хората и е визуално представено от страховито лице с рога. Освен това езотеричните изображения във видеото описват световна промяна, която се проявява като алхимически процес. Сътворението на магията чрез обединението на противоположните сили е изобразено чрез използване на архетипни символи и послания. Да, все още говорим за клипа на Лейди Гага.
Режисьорът Въпреки че клипът на „Born This Way“ е считан за новост и иновация, той е и добро продължение на темите експлоатирани в предишните клипове на Гага. Ник Найт, режисьорът на видеото, носи различен вид и усещане на посланието на Гага, но то остава много приятелски настроено към елита. Модният фотограф е познат с неговите ослепителни снимки и е работил с Александър МакКуин, Келвин Клайн, Кристиан Диор, Кайли Миноуг, Гуен Стефани и много други. Предишното му творчество също съдържа намеци за контрол над ума свързани с проект Монарх. Една от най-известните снимки на Ник Найт за Алекзандър МакКуин. Белегът на манекенското чело предполага „човъркане из главата й“. Празният поглед и липсващото око (символ на илюминатския контрол) са заявка за контрол над съзнанието в тази снимка
Концепцията на непорочното зачатие Видеото започва с наслагването на два емоционални символа:
Еднорог в обърнат розов триъгълник Розови триъгълници, обърнати надолу са използвани в нацистките концентрационни лагери, за да се обозначат хомосексуалните мъже. Същият розов триъгълник сочещ нагоре се превърна в символ на гей парада и правата на хомосексуалните мъже. На езотерично ниво, триъгълници сочещи надолу са архетипен символ, представляващ свещената женственост (сочещият нагоре триъгълник представлява фалическата мъжественост). Обърнатият триъгълник е емблематичен символ на утробата и на матката. Той е пасивният първоизточник изчакващ активния първоизточник. Вътре в триъгълника има еднорог, древно митологично същество, символизиращо чистотата, духовното просветление и пламенност – рогата често се възприемат като символ на обединението с Бога. В езотерично отношение се позовава на третото око или епифизната жлеза. В християнския символизъм еднорогът е символ на Христос. Често е асоцииран с Дева Мария. „Символично еднорогът е репрезентация на Исус, рогата представляват единството на Исус и Бог, тяхната пламенност и предизвикателност напомнят, че нищо не може да провокира Исус против волята му, а малкия размер на животното представлява смиреността на Исус.“ – Хедър Шангери – „Богородица и Еднорог“. Връзката между еднорога и концепцията за девствеността е популяризирана от средновековния мит, описващ залавянето на съществото. Девица е поставена в полето с цел да улови еднорог; тогава животното отива при нея и е уловено, защото лежи долу в скута й. Дева и Еднорог от Доменичино (1602 г.), приказка, която вероятно е била вдъхновена от християнски символизъм (или обратното). Според Хонорий от Отун в своята „Speculum de Mysteriis Ecclesiae“: „Христос е представен от това животно и непобедимата сила на рогата му. Той, който лежи долу в скута на девицата, уловен от ловците, тоест той е открит в човешка форма от тези, които го обичаха“. Този еднорог е вътре в утробата, символично представена от обърнатия триъгълник и символично изчаква своето раждане. Понятието за чистота, свързана с еднорога, предполага „непорочното зачатие“, тъй като не са необходими сексуални взаимоотношения, за да се провокира тази космическа бременност. „Написах „Born This Way“ за 10 шибани минути. И е напълно магическо послание. И след като я написах, вратите се отвориха и песните продължиха да идват. Беше като непорочно зачатие.“ – Лейди Гага, Нашата Дама на Попа, списание Vogue Според Карл Юнг независимо от това дали гледаме от религиозна или окултна гледна точка на еднорога, в крайна сметка се стига до една и съща концепция – обединението на противоположни сили (като чистота и мощ). „Най-виталната функция на еднорога е била като символ, независимо дали като силата на мъжествеността, или като чистота, или като комбинацията на противоположностите на мъжкия рог и женското тяло. Много модерни интерпретации, считат тази последна роля за решаващата и я свързват със символизма на душата като искра от божествената светлина в тъмнината на материята и злото, тялото, и концепцията на хермафродита като перфектен съюз на противоположности.“ – Карл Юнг, Човек, Мит и Магия Това са доста думи, които трябва да обяснят само един кадър от клипа. Това обаче, е важен кадър, защото обобщава цялата концепция на видеото в едно изображение: раждането на духовно/галактическо/метафорично същество от непорочното зачатие. Но какво точно се роди? В нейния разказ, Гага казва, че е нова раса, но видеото и режисьорът на видеото предполагат, че това е раса родена в съществуващата раса, от собственото съзнание на хората. В клипа, символичен образ замества еднорога. Маската зад главата на Гага Гага има две лица, точно като Янус, богът на портите и новото начало. В условия на контрол над съзнанието, маската предполага съществуването на програмирана изменена същност. Порцелановите маски са използвани в действителен (и ужасяващ) програмиращ процес на роби и обучаващите ги. (Изглежда във видеото Гага се въплъщава и в двете роли.) „Изтезания с огън и разтопен восък се използват за да се накара детето жертва да повярва, че лицето му е изгорено. След това програматора щедро дава на травматизирания порцеланова маска. Освен порцелановото лице, може да бъде даден и „скъпоценен камък“, хипнотичен като нефрит, и това става тяхното тайно име. Има няколко различни метода, по които се извършва програмирането с порцелановото лице. Има направени много порцеланови отливки на лица на хора, от които после се правят маски. Фактически, когато някой обучаващ програматор умре поне в един случай, след това заместникът носи маска, с която да прилича на предишния обучаващ.“ – Фриц Спрингмайер, Илюминатската формула, използвана за създаването на неоткриваем тотален робски контрол над съзнанието Маската в триъгълника предполага раждането на синтетично същество, човешко понятие: преустановена нагласа за човечност. След това Гага започва нейния „Манифест на Майката-Чудовище“, описващ въпросния светоглед. Манифестация на Майката-Чудовище и Раждане Гага обявява раждането на нова раса в реч с тежки окултни полутонове, които съдържат препратки към древни алхимични принципи: „Това е манифестацията на Майката-Чудовище: На G.O.A.T. (GovernmentOwnedAlienTerritory) – Притежавана от Правителството Чужда Територия в космоса, раждане на прекрасни и магически пропорции се състоя.“ Магическото раждане заема място на „Притежавана от Правителството Чужда Територия“ – което намеква факта, че раждането се извършва под наблюдението и одобрението на силите, които са: елитът, илюминатите. Освен това е чудесен начин да се образува акроним G.O.A.T. (козел) и чудесен начин да се появи Бафомет. Както Гага казва: „КОЗЕЛ“ (зодиакален знак козирог), звездно образувание оформено като Козел на Мендес и/или Бафомет. Оформено е също и като матка. Филмът „Лабиринтът на Пан“ също обрисува връзка между рогатата глава на фавна и формата на матката – символична врата към друго царство. Гага, играеща ролята на Девицата, която скоро ще даде живот, символично е показана вътре в козята глава, която подчертава окултната и ритуалистичната природа на раждането. Бафомет, представляван от козята глава е символ на магия, създадена от съюза на противоположни сили, откъдето идва и неговата андрогинност (виж еректиралия фалически символ и женските гърди).
Бафомет с козята глава, както е описан от Елифас Леви. Андрогинността на Бафомет и неговият жест на ръцете „Каквото горе, това и долу“, илюстрира най-важната концепция на съюза на противоположни сили и са визуално представени в „BornThisWay“.
Бафомет е от огромно значение в Телема на Алистър Кроули – модерна окултна философия, която изглежда е източник на вдъхновение за Манифестацията на Гага. Според Кроули, Бафомет е представител на духовната природа на сперматозоида, което също е символично и за „магическо дете“, създадено като резултат от сексуална магия. Като такъв, Бафомет представлява Съюза на Противоположностите, особено като мистично персонифицирано в Хаос и Вавилон, комбинирано и биологично проявено със спермата и яйцето, обединени в зиготата. „Той е „Дяволът“ в Книгата на Тот и Неговата емблема е Бафомет Андрогинния, който е йероглиф на тайнственото съвършенство… Следователно Той е Живот и Любов. Но освен това неговата буква е ayin– Окото, така че той е Светлина; неговото Зодиакално изображение е Козирог, този скачащ козел, чието характерно качество е Свободата.“ – Алистър Кроули, Магическа Книга 4 (Magic Book 4) Концепции, подобни на тази, изразени от Кроули, са включени в Манифеста: „Но раждането не бе ограничено. Бе безкрайно. С увеличаването на броя на утробите и митозата на бъдещето започна, беше възприето, че този позорен момент в живота не е преходен, вечен е. И по този начин започна началото на нова раса, раса в расата на човечеството, раса изключваща предразсъдъци и осъждане, а безгранична свобода.“ Дали „митозата на бъдещето“ е еквивалент на „новата вечност“ на Кроули? Акцентът върху понятието „волност“ и „свобода“ може да се позове на „Прави Каквото Искаш“ („DoWhatThouWilt“) на Кроули – етос, концепция търсеща нечия „Истинска Воля“ без оглед на границата на етиката, моралните принципи или понятието за добро и зло. Обхвата на доброто и злото допълнително се описва във видеото. Както Гага твърди, тя е показана, че ражда… нещо. Когато това нещо е избутано навън се появяват пеперуди. Пеперуди излизащи от утробата на Гага Пеперудите (особено пеперудите Монарх) са символ на програмиране в програмата Монарх. Контролирани роби, които успешно създават изменена личност се сравняват с пеперуди, излизащи от пашкула си. Това намеква, че „новата раса“ или „новата философия“ на Гага не е нещо, което се среща естествено в обществото. По-скоро е нещо, което ще се използва върху човечеството, чрез техники за контрол на съзнанието.
Бездушевни, новородени клонинги на Гага и куп летящи около тях пеперуди Създаването на тази „красива“ раса води до зараждането на зла същност, която привидно съществува, за да защити техните интереси и силата на волята им над света. „Но на същия ден, както вечната майка се рее в мултивселената, се осъществява друго по-ужасяващо раждане: раждането на злото. И тъй като тя се разделя на две, въртяща се в агонията на две крайни сили, махалото на избора започна своя танц. Изглежда лесно, представете си, да гравитираш незабавно и неотклонно към добро. Но тя се чудеше „как мога да защитя нещо толкова перфектно без зло?“.“ Докато тези думи са изказвани, камерата се плъзга нагоре към Гага, формираща полу-скрит череп, направен от човешки тела, символ на жертва, представляващи злото, които са резултат от раждането на „чисто“ сътворение. Тази концепция е илюстрирана от символа на ин и ян и мсонския шахматен под, където черно и бяло съжителстват в един безкраен модел.
Полускрит човешки череп над пирамидална структура, направена от червени човешки тела Злата сила е представена от човешки черепи, които символично представляват смъртната култура на елита, която празнува жертвоприношенията в опит да генерира „нов живот“. За да илюстрира „политически и правителствен“ аспект в тази концепция, Гага е показана стреляща с военна пушка, докато църковните камбани звънят (известяващи смъртта на масите).
Гага стреляща с пушка, празник на депопулацията и човешките жертви. Тя развява русата си коса докато стреля, едно продължение на дневния ред да се направи правителственото потисничество и насилие „секси“. Злото е представено като необходима сила, за да балансира наличието на добро (или каквото е представено като добро във видеото, доколкото контрола на съзнанието е „добро“). Мислехте, че тази песен се отнася за хомосексуална гордост? Очевидно не. И... тогава песента започва.
Него или Н-Е-Г-О
Песента започва със странно твърдение: „Няма значение дали обичаш него или Н-Е-Г-О.“ Кой е „него“ и по-важното – кой е Н-Е-Г-О с главни букви? На пръв поглед „него“ може да се интерпретира като мъжки любовник, в съответствие с „хомосексуална гордост“, аспект на песента. В този случай, кой или какво е „Н-Е-Г-О с главни букви“? Бог ли е? Дали в това тя посочва дистанцията между хомосексуалността и традиционните религии? Него е също името на популярна финландска рок група, чийто акроним означава „Негово Дяволско Величие“ (HIM). В този контекст, дали Гага казва „Няма значение дали обичаш него (Господ), или Н-Е-Г-О с главни букви (Сатана)“? Ако случаят е такъв, определено ще си пасва с дуалистичното, добро срещу зло, послание на видеото и Телемичната тема на нейния манифест. По-нататък в песента, друг ред гласи: „Различен любовник не е грях Повярвайте с главни букви Н-Е-Г-О (хей, хей, хей)“ В този духовен контекст дали „нормалният любовник“ е Бог, а „различният любовник“ Негово Дяволско Величие? Дуализмът продължава да бъде визуално представен в цялото видео със сцени, празнуващи живота и любовта, съпоставени със сцени, празнуващи смъртта. Много сладникава любов
Мозъчно-мъртвите зомбита, съдбата на които не стана част от новата „рогата“ раса Останалата част на клипа е много по-малко символично-интензивна, тъй като фокусът се премества на хващането за чатала. Никое видео на Гага (или за което и да е видео на пионка от музикалния бизнес) не е завършено без Знака с Едното Око.
Илюминатите одобряват този Манифест на Майката-Чудовище Клипът завършва със символично изображение, което се очаква, когато разбирането на дуалистичната тема описва целия видеоклип:
Зомби-Гага в обърнат нагоре розов триъгълник Последният кадър от видеоклипа е противоположен на първия, като розовият триъгълник сочи нагоре. Това загатва присвояване на този нацистки символ от движението на правата на гейовете и неговото отменяне. На езотерично ниво, насочен нагоре триъгълник е отговор на обърнатия триъгълник и сигнализира края на алхимичния процес. Представлява съюза на противоположностите, за да се осъществи Великото Дело: окултна трансформация на хората. Когато се комбинират насочения нагоре и обърнатият триъгълник става звезда с шест лъча, символ познат като Философския Камък или Печата на Соломон. Алхимичният Печат на Соломон композиран с два преплетени триъгълника, сочещи в противоположни посоки „Вплитането на триъгълници или делти символизира обединението на двата принципа или сили, активно и пасивно, мъжко и женско, всепроникващи във вселената… Двата триъгълника, един бял и другият черен, вплетени, представят смесването на очевидната противоположност в природата, тъмнина и светлина, заблуда и истина, невежество и мъдрост, зло и добро, през човешкия живот.“ – Алберт Г. МакКей, Енциклопедия на Фримасонството Ако видеото започва с еднорог в обърнат триъгълник, символизиращ предстоящото раждане на чисто духовно същество, то завършва с противоположна енергия – смърт и поквара. Зомби-Гага, злото – продукт на промяната, наложена от G.O.A.T. За да се случи магията, двата от тези триъгълници са необходими и те трябва да бъдат обединени.
Значение на видеото Песента сама по себе си има повдигащо послание: да се обичаме и приемаме безусловно, както Бог ни е създал. Обаче (винаги има едно „обаче“ при Гага), видеото приема нещата на друго ниво… буквално. „Манифестът на Майката Чудовище“ и свързания с него символизъм дава на песента характер на космическа-битка-между-доброто-и-злото, преплетена с възвестяването на нова раса, а използвайки терминологията на Кроули, нова вечност. В контекста на видеото, „Born This Way“ е всъщност опашка на ПРЕраждането и на трансформацията. Както отбеляза хореографът на Гага, това е раса в нашата раса, това е начин на мислене. Тази промяна на мислене не е представена като резултат на натурална еволюция, а по-скоро като насилствена промяна, символизирана от Монархически програмиращи изображения. Всичко това се случва в Правителствено-Притежавана-Чужда-Територия, хитър начин да се посочи, че тази нова раса е нещо, което окултния елит иска да види как се случва. Във видеото Гага (и стотици клонинги) са създадени в хай-тек, правителствено-притежавана лаборатория. Дали наистина се проповядва липса на предразсъдъци и осъждане, а безгранична свобода? Идеалите на Манифестът е да се прилага само върху новата, насилствено създадена раса, която се различава от „нормалните“ хора по рогатите нещица. Дали това е признак на превъзходство? Дали рогата са по-различни от розовите триъгълници, използвани за отличаване на гейовете по време на нацисткия режим? Тези, които не се придържат към тази умствено-контролирана раса, очевидно ще усетят гнева на „злата Гага“ и ще бъдат убити, защото, както тя казва „Как мога да защитя нещо толкова съвършено без зло?“. Видеото противоречи и изкривява освобождаващото значение на песента и го обръща в нещо доста по-репресивно и тревожно. „Новата раса“ е масите на Новия Световен Ред, под влиянието на масов контрол над съзнанието и избутана в прецизен вид духовност, наподобяваща беззвучна версия на Телемата на Кроули. Тази световна метаморфоза се възприема от окултния елит като алхимична трансформация, Велико Дело. Тя е представена визуално от противоположни сили, илюстрирани в цялото видео. Процесът има за цел да създаде нещо „чисто и съвършено“, нов свят, който е очистен от неговите нежелани елементи (изобразяването на Новия Световен Ред като краен резултат на алхимичен процес е често свързвано с изкуството на елита). От гледна точка на масите, които трябва да преминат през това насилствено прераждане, процесът е грозен, ужасяващ и зъл. Видеото обаче, както повечето предложения на поп-културата, визуализира гледната точка на елита. В заключение За да се запази интереса и привлекателността на дневния ред на елита, създателите на поп-клипове умело съчетават свежи визуализации с умо-притъпяващи повторения. Всяко ново видео опитва да донесе вълнуващи или шокиращи елементи, за да генерира някакъв интерес, но в крайна сметка основното послание напомня упорито и е в унисон с илюминатската програма. „Born This Way“ използва класическите техники на лицемерие, които могат да бъдат определени като „противоречива двойственост на мисълта, словото или действието; особено укриването на неговите истински намерения, чрез измамни думи или действия“. Текстът на песента казва едно нещо, но силата на символиката във видеото отива в противоположна посока. Това води до противоречие, което съзнанието ни се опитва да разреши: Дали „безграничната свобода“ е еквивалент на принудителния нов свят обрисуван от Гага (типична програматорска техника за разцепление на съзнанието и създаване на множество личности в матрицата на съзнанието – бел. Н.)? Въпреки повърхностната ексцентричност на песента, „Born This Way“ е за приспособяването към и спазването на предварително определен начин на мислене, философия, която е съвместима с Новия Световен Ред. Това не е виждането на Гага, това е тяхното виждане. Това е състояние на ума, което те искат Вие да приемете, за да могат да продължат с тяхната програма без съпротива. Това е което те искат ти да мислиш. Няма важни ценности и морални норми; добро и лошо са голяма мъгла и да бъдеш слабоумно зомби е готино. Ако ти мислиш така, то „ти си на правилния трак, бейби“. Аз не съм. Предполагам, че не съм роден по този начин.
Източник: http://vigilantcitizen.com Превод: Eight Редакция: Издателство „Паралелна Реалност“
|
Изграден с помощта на Joomla!. Designed by: joomla templates hosting Valid XHTML and CSS.