Титаник II и пътуването във времето |
Анализи - Кратки анализи | |||
Написано от Waterfall | |||
Вторник, 19 Март 2013 22:14 | |||
Ето че вече измина година от спускането на Камерън в 11-километровата тихоокеанска бездна и споменът за Титаник отново изплува в медийното пространство. Мега-новината бе официалното обявяване на плана за строежа на Титаник II от австралийския милиардер Клайв Палмър. И тъй като спокойната вода се поразмъти отново, просто нямаше как да не се поразровим порядъчно и да разберем какво всъщност се случва и защо темата за точно този потънал кораб е толкова преекспонирана в нашата култура до ниво на истерия и почти религиозност.
На първо място – кой е Клайв Палмър?
Клайв Палмър е австралийски милиардер, собственик на рафинерия за рудодобив, футболен клуб, голф клуб, член на австралийската националистическа партия. Притежава луксозни туристически курорти в Куинсланд и чете лекции по предприемачество в няколко австралийски университета. През март миналата година Националният тръст на Австралия го обявява за „живо национално съкровище“, а през декември Палмър е назначен като генерален секретар на Световния лидерски съюз (World Leadership Alliancе), в който също така участва Бил Клинтън. Богатството на Палмър по данни от януари 2012 г., възлиза на 8,4-15,7 милиарда щатски долара. Клайв Палмър е популярен с ексцентричните си проекти, като се чуха слухове, че смята да клонира ДНК на динозаври и да си създаде личен Jurassic Park. Другият официално потвърден слух е създаването на Титаник II. На въпроса защо е решил да предприеме такъв мащабен проект, той просто отговаря: „Защото мога. Повечето хора на моята възраст и с моите възможности искат или да се оттеглят, или да построят кораб. Аз ще построя кораб.“ За тази цел Клайв създава корабната компанията Blue Star Line, аналогична на White Star Line, която създава Титаник:
Логото на корабната компания веднага напомня за Източната звезда – Сириус. Както знаем, Сириус е позната като синьо-бяла звезда, защото свети със синьо-бяла светлина. Тук имаме и бяла, и синя звезда. Явно Палмър наистина продължава започнатото дело. В края на миналия месец Палмър разкри плановете за строежа на Титаник II, който ще се строи от китайска компания и е планиран да отплава от Саутхемптън за Ню Йорк през 2016 г. Палмър иска да създаде истинско копие на потъналия кораб. Освен аналогичния екстериор и интериор, се предвиждат първа, втора и трета класа каюти, като пасажерите няма да могат да се смесват, въпреки че се обсъжда опцията за доплащане от една класа в друга, за да могат пътниците да имат пълно Титаник-изживяване. Самият Палмър оповести, че смята да пътува в трета класа, където според него щяла да бъде истинската веселба с ирландски танци, точно както Джак във филма на Камерън, спечелил 11 оскара. Дори се предвижда раздаване на облекла в ретро-стил според закупената класа. Вече 40 000 човека са заявили билети и отсега можем да кажем едно: It will be a wild ride! :) И, за да стане още по-интересно, Клайв прави интересна рекламна фотосесия пред корпуса на кораба.
Корпусът на всеки кораб прилича на застъпената повърхност от двата кръга формиращи vesica piscеs – езотеричен символ създаден от пресичането на две окръжности:
Предвид мащаба на лайнера, не е ли по-логично да се покаже неговата грандиозност, както е на почти всички плакати на оригиналния Титаник, както и на повечето големи кораби? Вместо това, те решават да направят фотосесия точно пред този плакат. Както бе обяснено тук: „Vesica pisces не веднъж и два пъти е спрягана като форма предполагаща функция на порталност. Неслучайно това е и формата на женската вагина, която е пълен ин (Кун) и която е засмукващата мъжка енергия ян (Циен). Говорим за вагината образно като за портал, защото от нея за пръв път става физическото преминаване от единия свят в другия в лицето на новородения плод. Образуването на vesica pisces в случая дължим на ограждането на 9 и 11 като самостоятелни концепции в „IIX“, като по този начин още веднъж стигаме до същата идея свързана с порталността, 9/11 и Циен/Кун.“ Клайв излиза от утроба, от време-пространствен портал. Затова имаме толкова много истории за мистериозно изчезнали кораби, чиито призраци продължават да кръстосват моретата. Не случайно най-емблематичния проект за пътуване във времето се осъществява на кораб – проектът „Филаделфия“. И, разбира се, синхроничността отново е в действие, защото само преди дни бе публикувана новина за научното потвърждение за съществуването на зведни портали. Както стана ясно, точките Х, или т. нар. портали, са местата, където магнитното поле на Земята се свързва с магнитното поле на Слънцето. Самите полета имат кръгова форма и при тяхното пресичане в точки Х се образува своеобразна vesica piscеs. Ето как самата наука потвърждава езотериката.
Потвърждение на всичко това откриваме не просто къде да е, а в статия на списание Forbes (!), по повод на идеята да се пресъздаде оригиналната атмосфера на Титаник: „Както споменах в предишната си статия по тази тема, всичко това изглежда странно познато на читателите на малко познатата класика на Джак Фини – „Time and Again“. В прото-индустриалната научно-фантастична новела от 1970 г., пътуването във времето е постигнато чрез подобен начин на художествено пресъздаване на място и момент във времето. Ако всеки детайл е перфектен, фантазира Фини, можеш да влезеш в стая в един век и да излезеш в друг.“
Още по-любопитно е продължението на романа – „From Time to Time“, в който главният герой е замесен в таен правителствен проект за пътуване във времето, иницииран през 70-те (когато е даден стартът и на проекта Монтоук). Саймън Морли се връща в 1911 г. и пътува до Белфаст, където се строи Титаник и се качва на него, за да предотврати сблъсъка му с айсберга, но в крайна сметка не успява да промени историята. Титаник е част от сценария и на небезизвестния сериал „The Time Tunnel“ за който е споменато тук. Изобщо твърде много истории за time travel се навъртат около Титаник, за да смятаме, че всички те са просто съвпадения. Виждате как синхронистичността отново ни показва, че сме на прав път. Не е ли тази аналогия точно в десятката, предвид основополагащата идея на Клайв да пресъздаде едно към едно атмосферата на Титаник в Титаник II: имаме кораб със същото име, същият екстериор и интериор, хора облечени в подобни дрехи. Няма да се учудя, ако изберат и същата дата за отплаване от Саутхемптън – 11.04.2016 г. С две думи – всички условия да се направи едно пътуване във времето възможно, са налице, както ще видите и по-нататък в текста. Още един интересен факт: през юли миналата година бе оповестено, че Lionsgate studios (!) са получили правата за създаване на филм по романа на Фини. Вижда се явната връзка между Сириус и проекти за пътуване във времето. След всичко това можем да предположим, че Титаник I е референтна точка към Титаник II за отваряне на време-пространствен портал, точно както при проекта „Филаделфия“ и кораба Елдридж. Титаник II ще мине през същия маршрут, ще мине над руините от Титаник I, където ще се затвори кръга и със сигурност ще се случат интересни неща. Друга любопитна предистория е, че оригиналният Титаник е построен в Белфаст, Северна Ирландия, от корабостроителната компания Harland and Wolff (вълк), и градът дава 11 жертви на борда на Титаник. Още една новина покрай истерията Титаник, която бе обявена и в родните медии, бе откриването на автентична цигулка от потъналия кораб. Цигулката принадлежала на ръководителя на оркестъра, който свирил до буквално последния си дъх и потънал с кораба. Според официалната информация, тялото на Уолъс Хартли (на 33 години – 3 х 11) било открито във водата с калъфа с цигулката, привързан за гръдния му кош. Тя била подарък от годеницата му Мери, но така и не се върнала при собственика си, тъй като попаднала в частни колекционери.
Още една синхроничност: аукционерът Хенри Алдридж похарчил хиляди долари, за да установи дали това наистина е цигулката на Уолъс. Отново имаме резонатор с кораба Елдридж, което ни показва, че всичко описано наистина е свързано по един удивителен начин и че тук наистина става дума за пътуване във времето и отваряне на време-пространствен портал.
Ако направим една елементарна нумерологична проверка на името на Уолъс Хартли, ще видим, че Wallace Hartley = 11, а дори изписано цялото име: Wallace Henry Hartley = 9.
Вече е повече от ясна символиката на 11 и 9. Символична е и аналогията в инициалите на корабостроителната компания Harland and Wolff – HW с инициалите на ръководителя на оркестъра на Титаник Wallace Hartley – WH, което навежда на мисълта за огледално отражение, горе и долу, Циен и Кун.
Какво символизира цигулката? Защо точно този предмет, от всички други ни е натрапен точно сега?
Първо, самата форма на инструмента доста наподобява vesica piscеs. Второ, къде музиката или напяването присъстват като задължителен елемент? При ритуалите, разбира се. Цигулката е била използвана докато корабът е потъвал, докато хората са се давели и умирали. Оркестърът е свирил до последно „Nearer My God to Thee“, която композиция е свирена за първи път при потъването на кораба Валенсия през 1906 г., и става емблематична за трагични случаи: изпълнявана е на погребения и на мемориални служби. Цигулката е своебразен калибратор за преминаване в друга реалия, тя е инструмент за отваряне на портал.
Палмър подчертава, че ще почете паметта на загиналите на борда на Титаник, като отдаде почит и на близките им. Това вероятно значи, че ще им бъдат предоставени безплатни билети за борда на Титаник и е твърде възможно Мери да бъде на борда със цигулката – „свидетеля“ за осъществяване на пътуване във времето. За наша голяма изненада се оказа, че White Star Line всъщност са построили по същото време не два, а три кораба – тризнаци: Титаник, Олимпик и Британик. (Между другото се спекулира, че първоначално Титаник е бил боядисан в черно, а Олимпик в бяло – вече знаете какво значи това, но след сблъсъка му с военния катер Hawke ги пребоядисват и им разменят местата. Повече тук.)
Така през януари 2012 г., в Белфаст, бе открит най-големият в света туристически център за Титаник. Той има формата на три кораба, колкото са били построени всъщност в самото начало.
Заведението разбира се предлага максимален Titanic experience.
Между другото участта и на трите кораба е фатална, като най-малко го отнася Британик – торпедо в корпуса и 30 жертви, въпреки че и той потъва, и то не къде да е, а край бреговете на Гърция – там където по официални данни е преместен Елдридж след инцидента през 1943 г. Според слуховете, Елдридж тогава е бил прекръстен на Leo, и е все още действащ, въпреки официалната версия, че е даден за скрап. Говорейки за Елдридж, няма как да не споменем единият от главните участници в проекта Монтоук – Престън Никълс, който разказва любопитна история за композицията „Victory at Sea“, от Ричард Роджърс, която е една от любимите му и знае наизуст. Слушайки произведението, той сънувал, че е на Елдридж като човек от екипажа, намерил се приклещен в предната част на кораба, когато Елдридж се материализирал обратно в това измерение. Престън дал записа на екстрасенси и те доловили информация, че са били на кораб в Атлантическия океан и са се гмуркали за кристална топка с шипове, която била древен атлантски предмет за пътуване във времето. През 30-те години те спрели с кораб над кристала и активирали високочестотни предаватели. След това, през 1980 г., спрели същия кораб върху същия кристал и включили подобни трансмитери на идентична модулация и честота, което довело до създаването на моста Айнщайн-Розен (т. нар. бели дупки или worm holes). Според Престън, военните са открили подобен кристал на около 50 мили от североизточния бряг на Южна Америка, точно под съзвездието Южен кръст. Една от композициите в диска „Victory at Sea“ се казва „Под Южния кръст“ („Beneath the Southern Cross“), което според Престън съдържа кодирана информация за проект за пътуване във времето, наречен „Южен кръст“, състоял се в началото на миналия век, преди Втората световна война. Интересно е също така, че кораб на име „Южен кръст“ потъва около Норвегия точно 2 години след Титаник – на 31.03.1914 г. Може ли целта на експедиция „Deep Sea Challelenge“ да е била откриване на подобен кристал в Марианската падина за осъществяване на проект Титаник II? Можем само да спекулираме, но предвид горното няма как да не се замислим в подобна насока. За да се върнем обратно на темата обаче, какво е общото между Камерън и Палмър, освен че притежават много пари и власт? Първо – страстта им към Титаник и второ – участието им в компании за рудодобив – Камерън в Planetary Resources, а Палмър притежава една от най-големите компании за рудодобив. Така и не стана ясно кой е австралийският спонсор на Камерън за проекта в Марианската падина Deep Sea Challenge и за построяването на батискафа му. Твърде вероятно е това да е именно Клайв, предвид всички факти и синхроничности, които показахме по-горе. Почти сигурно е, че Палмър има и участие в Planetary Resources. Човекът все пак се занимава с mining и е милиардер, малко вероятно е да пропусне да инвестира в най-мащабния mining проект на всички времена. И сега изненадата: българската връзка в сагата Титаник II – съпругата на Клайв се казва Ана и е българка, емигрирала през 90-те, за да се омъжи за годеника си, също българин, който впоследствие умира от тежка болест. Клайв всъщност е бил техен кум, който също губи съпругата си вследствие на тежко заболяване, и както се казва – „неволята ги събира“. Няма да се спираме повече върху историята на тяхното запознанство, който се интересува, може да потърси в нета.
A real Titanic family! И понеже открихме българската връзка в историята с Палмър, защо да няма такава и при Камерън? Не бе нужно дълго търсене, за да бъде локализирана такава. Оказа се, че гласът на едно българско момиче от Пловдив звучи в саундрака към „Avatar“. Радка Варимезова, дъщеря на известните музиканти Иван и Цветанка Варизмезови, които са емигрирали в САЩ и понастоящем преподават български фолклор в Калифорнийския университет в Лос Анджелис, пее на езика нави в два трака – „Jake’s first flight“ – под номер 7 и „Shutting down Grace's lab“ – номер 11 в диска. Самата девойка е избрана за песента измежду 9 кандидата. Гласът на българката звучи в момента на падането на дървото, което е също доста символично. Ако не си спомняте първата статия по тази тема, Камерън признава, че „Avatar“ критикува ролята на САЩ във войната в Ирак, а на въпроса за сцената с разрушаването на Свещеното дърво на хората нави и сходството му с 11.09., той отговаря как самият той бил изненадан от приликата им. Ето и трака: Явно някой горе е фен на българският автентичен фолклор, още като е чул „Излел е Делю хайдутин“, носеща се в дълбокия космос. Апропо, според поверието, турците вярвали, че Делю е върколак, затова му леели сребърен куршум. Отново връзката Сириус. Междувременно, компанията за метеоритен рудодобив Planetary Resources продължава своите изследвания, докато Камерън работи върху „Avatar 2“, който ще излезе през 2015 г., когато се очаква масово прерязване на вени в киносалоните, китайците строят Титаник II, а точно тия дни учените откриха екосистема в земната кора под океана на 2,5 км дълбочина. Цялата сага тепърва ще се разгръща. Единственото, което се иска от нас е: да наблюдаваме.
Ритуалното естество на събитията около Титаник и Джеймс Камерън
|
Изграден с помощта на Joomla!. Designed by: joomla templates hosting Valid XHTML and CSS.