За Google, променящата се реалност и голямата Игра Печат
Анализи - Кратки анализи
Написано от Издателство Паралелна Реалност   
Четвъртък, 22 Ноември 2012 12:13

 

0

Полярностите за пореден път надминаха себе си и отново – направо не е за вярване. Една игра за мобилни телефони проектирана от Google е на път да направи световна революция по отношение на възприемането на реалността от хората и трансфера на енергия в него, наслагвайки виртуалната реалност във физическия свят. Играта се казва „Ingress“ и разбрахме за нейното съществуване от наш читател. Софтуерът й използва принципа на добавената реалност, с което на практика превръща целия свят в игрално бойно поле. Това може да ви накара да обикаляте доста във физическия свят, ако искате да постигнете успех. В момента играта е в beta-стадий, но скоро всеки притежател на смартфон с операционна система Android ще може да се включи във „виртуалната битка“ за световно господство. Или поне така изглежда на пръв поглед...

Нека разгледаме тази на практика гениална амалгама от окултизъм и технология (принцип разглеждан в поредицата „вибрация-натрупване-контрол“) и възможните нейни приложения в посока програмиране на населението, защото това е стъпка към бъдещето, което НСР строи за себе си и виртуалната реалност, която скоро всички ние ще споделяме.

 

Сюжетът на играта е – в буквалния смисъл – борба за световен контрол върху съзнанието в зависимост от вашата перспектива, която ще бъде изиграна във физическия свят. Има две фракции (разбира се, че ще са II...) или отбори към които може да изберете да се присъедините и те се бият за контрол. Това са „Просветените“ (сещайте се) и „Съпротивата“. След кратко обучение ви се дава възможност да изберете едната страна. Накратко описани двете сили имат следните характеристики: „Просветените“ имат за цел да помогнат на една мултиизмерна сила да инфилтрира Земята. Те правят това, защото вярват , че „завоевателите“ ще донесат „просвещение“ на хората и ще ускорят тяхната еволюция. Хммм, това звучи познато, но в момента не се сещаме... къде ли сме го чували преди?... :))

Те осъществяват своите цели чрез изграждане на енергийни портали, които на свой ред упражняват контрол върху съзнанието на населението.

Втората група е тази защитаваща Земята от нашествениците и се казва „Съпротивата“. Характеристиките им се заключват в това, че те се боят от „прогреса“ или „промяната“, но пък устояват непоколебимо своите възгледи, че трябва да защитят човечеството. Това от своя страна ни препраща към сюжета на „играта“ и как всъщност започва всичко.


Ingress“ е игра, която се развива в реално време. Смартфонът е управляващият пулт и основният източник на информация. Виртуалният свят на „Ingress“ се наслагва върху реалния и трябва да посещавате истинските места във физическата реалност, за да може да напредвате във виртуалната игра.

Първоначално „Ingress“ ви запознава с основната история. А тя е, че европейски учени са открили уникална енергия, чрез която може да се контролира човешкото съзнание. Това всъщност е таен експеримент във Франция. Първоначалната цел на изследването е да се изучават странни енергийни аномалии и се провежда от 13 учени (още съвпадения, gasp). Нещата обаче приемат различна посока, защото всичко това тайно се ръководи от друг паралелен проект свързан с мултиизмерното влияние. Самите мултиизмерни завоеватели нямат конкретна визуализация, а биват проектирани подобно на вирус, който завзема тялото на някой учен.

Една от най-важните особености и есенция на играта се явява факта, че Енергията се акумулира само на специфични точки по света, които в случая обикновено са паметници, важни места, където се събират много хора, институции и др.! За да може тази енергия да бъде използвана, на съответното място трябва да се създаде портал. Процедурата за създаването на портал е следната: вашият GPS и камера трябва да работят (в реално време, а не в самата игра), след което да направите снимка с камерата на телефона, да предложите име на портала и да изпратите снимката чрез e-mail на определен за целта адрес, на който снимката и нейното местоположение ще бъдат получени. Специален екип ще прегледа данните и ще се произнесе дали локацията отговаря на предварително зададените критерии едно място да се превърне в портал. Решенията за това са в рамките на 2-3 седмици след което има нужда от още толкова порталът да стане активен. Ето и кои са основните критерии определено място да се превърне в портал в базата данни на играта: то трябва да е безопасно и достъпно за населението. Примери за подобни обекти са:


- статуи

- уникална архитектура

- външни стенописи

- исторически сгради

- специални сгради

- уникални местни бизнес-комплекси


Основната цел в играта е да се създават „контролиращи полета“ над географските райони. А резултатът от играта се мери от броя на хората контролирани от всяка фракция в тези полета. Контролиращите полета се образуват чрез завладяването на портали и след това свързването на тези портали, за да се сформира контролиращото поле. По-мощните портали могат да свързват по- отдалечени райони (до стотици километри). Зоната на действие на портала се определя от силата на прикрепените към него резонатори, а да се формират връзки пък са необходими портални ключове. Порталният ключ е обект, който позволява да се създаде връзка към някой портал. Такъв ключ може да бъде взет като се „хакне“ портала. Хакването е механизъм за придобиване на предмети от портала. Можете да се опитате да хакнете всеки един портал, но вероятността да придобиете игрови предмети зависи от това дали порталът е неутрален или принадлежи на една от двете фракции. Когато порталите бъдат свързани в триъгълна форма – тогава бива създавано контролиращо поле над конкретния регион, което свети в синьо или зелено. Броят на хората попаднали под него се определя на базата на гъстотата на населението в този регион. Градовете са с по-голямо население от селските райони. Основната цел е да си кооперирате с другите играчи от вашата фракция така, че да завладеете света или да го освободите.

Играчите могат да „заключват“ порталите и да ги предпазват от атаки, за да задържат контрола над тях. Един от методите е чрез виртуални капани.

Ако играч попадне на такъв капан или е атакуван от противниците, неговата енергия ще спада. За да може да продължи играта, той трябва да събира т. нар. „XM точки“. Това е съкращение за „екзотичен материал“, който е разпръснат из улиците на виртуалния град. На практика, ако искате да играете дълго, трябва да обикаляте реалния град така, че физическото ви местоположение да съвпадне с виртуалното на XM кристалите (което се координира от GPS-система в реално време), за да възстановите виртуалното си здраве.

За да не се стига до физически и други „неприятни“ сблъсъци от страна на играчите има въведени определени правила, които стриктно трябва да се спазват, за да не бъде „изтрит“ играча преждевременно.


Играта вече носи приходи на компанията, защото Google има сключени договори за партньорство с няколко вериги магазини и ресторанти. По този начин някои предмети и елементи от играта ще са достъпни само на тези места и така играчите ще трябва да ги посещават физически. Надеждата на търговците е, че докато са там, хората ще си харесат нещо и ще си го купят. А ако геймърите не си изберат нищо, „Ingressще им подсказва, че могат да го направят. Това на практика е изцяло ново измерение, което се отваря пред рекламния бизнес. В близко бъдеще Niantic Labs планира да предостави софтуерните инструменти за реклами и разработка на игри с добавена реалност и на други програмисти, които да създадат свои подобни продукти.

Ingress“ може да се играе от всяка точка на света. Необходим е само активиран GPS и мобилен интернет. Според един от създателите на играта, една от основните цели на продукта е да накара хората да излязат навън и да посещават интересни места.


Дори не-конспиративно настроените хора в интернет обаче, вече започнаха да се замислят за отражението на една подобна игра върху ежедневието. Рязкото сближаване на границите между реалния и виртуалния свят може да има своите негативни последствия. Кейси Нютън от CNET, който е един от първите, получили достъп до beta-версията на „Ingress“, вече иронично изкоментира: „На моя смартфон пленявах портали, свързвах ги с отдалечени места, а в реалния свят бях просто човек, който стои на ъгъла на улицата и избягва минувачите“.


Предлагаме на вниманието ви трейлъра на играта, която – да повторим – се разиграва в реалния свят с насложена виртуална матрица, която е видима единствено през вашия смартфон (но със сигурност очилата и ръкавиците вече не са толкова далечна идея). Може би клипа ще даде по-добра представа за самата концепция, след което, ще продължим с някои мисли. Изгледайте го дори да не разбирате английски. Самата визуализация на идеята ще ви обясни много неща, ако досега сте срещнали трудност да разберете концепцията на дизайнерите.



Free Joomla Extensions


И така.

Почти сигурно е, че повечето хора не осъзнават магнитуда на това, което се случва тук. Отново, виждаме предлагане на въдица, на която хората съвсем доброволно могат да изберат да се закачат или да подминат.


Нека започнем със самата етимология на думата „ingress“. Една бърза проверка в английско-български речник ще ви покаже, че нито едно от значенията на тази дума не е тривиално и всички са с окултна насоченост. „Ingress“ означава „вход“ (разбирай портал), „достъп“, „право на влизане“ и най-очевидното – „начало на затъмнение“. Или казано по друг начин – началото на мрака.


Играта има и някои интересни слогани, като например: „Светът около вас не е това, което изглежда, че е“ и „Случва се навсякъде около теб. Те не идват. Те вече са тук“. Въобще неща, които сякаш четете от този сайт, ммм?


И като сме тръгнали със слогани, още в началото на трейлъра виждаме много бързо минаващи надписи, почти в стил 25 кадър:

 

1 2

3 4

Ingress is a tool, Ingress is an instrument, Ingress is a weapon, Ingress is not a game

 

 

Или на роден език: „Ingress е средство, Ingress е инструмент, Ingress е оръжие, Ingress не е игра.

Типично представяне на истината такава, каквато е, 1 към 1, без никой да й обърне внимание. Те казват в лицето на всички, че това няма да бъде игра, но никой няма да го вземе насериозно. Това по принцип е двойно преплетена концепция, която е напълно характерна за света в който живеем. Дори на най-високо научно ниво ви се казва, че цялата вселена е холограма, тоест вид виртуална игра, от друга страна вътре в холограмата съществуват безброй под-игри, но голяма част от тях не се осъзнават като такива. Те се приемат напълно сериозно, защото са свързани с „изконни човешки ценности“. И това е така, защото и правилата им не са съвсем ясни за разлика от конструкциите, които всички директно възприемаме както игри. Правилното тълкуване на мотото „Ingress не е игра“ може най-точно да бъде предадено като: „INGRESS НЕ Е ИГРАТА, КОЯТО СИ МИСЛИТЕ ЧЕ Е!!!“. Тя е просто средството, оръжието, инструмента, чрез който да бъде извлечена и канализирана енергия към игрите, които стоят по-високо в йерархията. Както и в „реалния свят“, когато става въпрос за трансфер на енергия почти винаги нещата се приемат лично и най-болезнено биват възприемани като реалност от най-висша степен, особено когато „трансфера“ всъщност е равен на източване! Точно затова полярностите приемат трансфера на енергия като най-сериозното нещо в глобалната Игра и използват всякакви средства да привличат енергията от всички останали под-игри, манипулирайки участниците в тях, така че те да не осъзнават в по-голямата част от случаите какво точно „играят“. Но пък имате „право на вход“, да се впуснете на сляпо. Имате право на ingress :))


Между другото всички тези надписи са на фона на зеница, която е алюзия за всевиждащото око, което наблюдава от върха на пирамидата.


По-подробно към концепцията на самата игра.

Очевидно всичко в сюжета ще се върти около концепцията за порталите, които ще са едно от главните действащи „лица“. Това става ясно и от артикулите, които ще бъдат събирани из виртуалната матрица и които очевидно ще са заместители на монетите от Super Mario:

 

5

 

Както виждате те неслучайно са във формата на Делта-Т антена, което показва действителни намерения за време-пространствени портали. Наивно е да се смята, че това е случаен дизайн. Повече за самата концепция можете да намерите в горната връзка или в „Проектът Монтоук“.


Не по-малко интересна е и концепцията за „контролиращите полета“, които се установяват над определени региони! Това е пряко свързано с твърдението в много езотерични източници, че над Земята съществуват „енергийни коридори“, които имат функцията както на портали за достъп, така и на своеобразни генератори на реалност. Тези коридори се контролират от различни извънземни фракции и точно както нагледно е представено и в играта, над някои коридори има установен само частичен контрол и тече постоянна битка за тоталното му превземане. Един от основните коридори с радиус от около 1000 мили, който много често бива визиран, е този в Близкия изток – основният източник на всевъзможни конфликти. Там хората все едно живеят в съвсем различен свят от останалите „земни реалности“ с прекалено много болка и несекващи драми свързани с всякакъв вид вражди.


Един от първите кадри в самия трейлър, е демонстрация на концепцията за порталите и местоположението на тяхното появяване. Виждате на няколко пъти, че порталите се появяват около паметници. Тази идея е 1 към 1 с това, което е описано в първата тема за Олимпийските игри в частта за концерта около паметника на кралица Виктория.

 

67 6

Открийте разликите в концепцията

 

 

Според историята на „Ingress“, енергията се акумулира само на специфични точки по света, които в случая обикновено са паметници. За да може тази енергия да бъде използвана, на съответното място трябва да се създаде портал.

 

7

Порталът е белязан от паметника и Делта-Т антената

 


Този нефизически портал се активира чрез събиране на енергия от хората. Ето как корпорация като Google ви казва официално нещо, което вече бе казано на този сайт преди 4 месеца. Със сигурност от устата на Google повече хора ще обърнат внимание на факта, отколкото ако е казано от сайта на Издателството, тъй че във всичко това ще има и нещо положително.

 

8

 

Първият показан в трейлъра портал много наподобява на структурата на фонтана-паметник в Пловдив, който се намира между Пощата и Партийния дом и който още от самото начало навяваше негативни асоциации:

 

9

 

Даден е като пример, защото има голяма вероятност, той да бъде реално внедрен като портал в софтуера на виртуалната реалност на „Ingress“ на местна почва, понеже самата идея зад тази конструкция е такава, още повече, че имаме вода, която е основен компонент в идеята за stargate-a (не само в сериала, но и в реалността, която стои зад тази действителна технология). Още от самото начало кръстихме помежду нас си тази инсталация „портала“. Сега се вижда, че е имало защо.


Естествено това води до още по-мащабната идея, че самата игра ще подтиква населението към ритуално поведение, както им скимне на програматорите на играта (които пък, разбира се, са просто марионетки на знаете-точно-кого). Представете си потенциала на нещо, което на пръв поглед е безобидно, но може безкрайно лесно и с огромна лекота да диктува на огромна потенциална маса от хора (защото играта ще бъде играна от милиони) да бъдат на дадено място по дадено време с дадена „въображаема“ цел. Окултните приложения на едно такова нещо са просто безкрайни и това е наистина гениален ход, защото в „реалността“ няма да става нищо и всичко ще минава под патронажа на обикновената игра „Ingress“, но в астрала картинката ще е много различна! Смешното е, че те отново ни го казват в лицето – те ни казват, че хората активират порталите и точно това ще се случва! Хората ще го възприемат като игра, а то ще се случва на енергийно ниво, дори само поради факта, че участниците ще вярват, че са там, за да направят портал според сюжета на играта.

Хора ще се събират на едно място, което може да ги направи лесна цел за масов mind control с определена цел, могат да бъдат докарани до локация, само за да се провери чувствителността на масите към енергийните данни на самото място, могат да се създават колективни мисъл-форми по команда – изобщо безкрайни приложения. Да не говорим за psy-war тактиките, които могат да бъдат приложени чрез играта. Само си представете развитието на играта в някоя по-дива нация като България, в която на едно и също място могат да се съберат двата противоположни отбора и вместо да се бият във виртуалната реалност да започнат да се бият физически, защото ако едната група победи ще има контрол над портала в играта. „Ооо, това е опасно! Трябва да има повече полиция по улиците, за да предотвратяваме подобни неща!

И хоп – законче.

Както и да го гледаме, това е наистина ГЕНИАЛНО! Защото хората са обречени да забравят основното, което им е казано първо:

 

4

 

Това е впрягане на човешкия потенциал в дадена посока, без хората да разбират какво става, въпреки че им е казано в лицето и въпреки че са имали свободния избор да не са част от това. Но те са избрали да са. „Because it will be fun“. Нещата около „Ingress“ бяха разкрити едва преди няколко дни и вече има тълпи от хора, които искат да са beta-тестери доброволно. Това е просто шокиращо гениален начин за впрягане на пълния капацитет на окултизма и технологията в новото време.


Каква обаче е разликата между този тип предложена игра и всички останали хиляди multiplayer on-line виртуални игри, че обръщаме специално внимание именно на тази? И при двете концепции определено имаме канализиране на енергия в дадени посоки, но в този случай ефекта е значително по-голям. Получава се едно невероятно синергитично натрупване на фактори, които правят проекта толкова значим. На първо място използването на физическото тяло е далеч по-интензивно от останалите концепции и дава възможност емоциите генерирани по време на играта да са далеч „по-истински“ и много по-наситени, защото ще се комбинират пряко с повече физиологични процеси. Това придава „качество“ на канализираната енергия отвъд всяка една типична компютърна игра. Амалгамата с един друг фактор обаче е джакпота, който бива изплатен реализирайки този добре замислен план. Конкретните локации на порталите, които ще бъдат изпълнени с хора са изключително важни не защото са просто един сборен пункт! В много от случаите тези местоположения ще съвпадат с физическите точки, върху които е изградена енергийната земна решетка, което прави насочването на енергията натам далеч по-ефективно от която и да е друга игра.


Всички прогнози са, че играта ще е грандиозен успех и вероятно ще е новата мания и причина за пристрастяване, от калибъра на facebook-истерията. Всички фактори са на лице. Разработена е за най-голямата корпорация на планетата, идеята е оригинална и иновативна, ще предлага възможности за multiplayer, ще се случва в реално време и в две различни реалности (3D и виртуалната реалност на самата игра) и ще включва движение. Това наистина има потенциала да бъде новия facebook. Това има потенциала да се превърне в цяла нова индустрия и новата болест на модерното общество. Ще започнат да се издават книги как се играе, Холивуд непременно ще направи филм, ще бъде създадена нова социална мрежа само за участниците, ще бъдат измисляни цели нови светове и вселени, които да бъдат инкорпорирани във виртуалната реалност на играта – възможностите са просто безкрай. И това ще е мечтата на милиони – нещо като „World of Warcraft“ в действителния живот. Разбира се ще има и положителни преживявания създадени от контактите между хората, но струва ли си цената?


Всичко това има и доста интересен timing. Само преди няколко дни, друг читател прати линк за една доста енигматична конструкция в Китай висока над 150 м.

 

10.1

 

Тя струва над 20 милиона долара и – както се изразяват и самите медии – не прави абсолютно нищо и няма реална функция.

 

11

Конструкцията доста наподобява stargate и е до вода



Преди няколко месеца, трети читател ни писа и ни алармира за предложен проект на друга stargate-конструкция, този път в Ню Йорк – мястото, където бе разигран най-големия stargate-ритуал на новото време:

 

12

 

Имаме и дългоочаквания spin-off на „The Lord of The Rings“ – „The Hobbit“, на чийто постер можем да видим същата идея за портала:

 

13

 

Дори самата концепция за самсара има същата форма:

 

14

 

Какво се случва тук? И защо се случва през 2012 г. – годината, която се очаква сама по себе си да е „годината-портал към по-високо съзнание“? Дали чрез „Ingress“ всичко това не се връзва по един окултен начин? Разбира се, далеч сме от мисълта, че това е крайната и единствена цел, но със сигурност ще бъде едно от приложенията. Тези портали със сигурност не са поставени на случайни места и когато играта стане масова, те ще бъдат едни от първите логични избори за създаване на портал във виртуалната реалност на „Ingress“. Тогава ще имаме и истинската доброволна активация на истинските портали от нищо неподозиращите хора с телефончета в ръка. Simple. Genius. Workable.


В tutorial-а на играта се казва, че зоната на действие на портала се определя от силата на прикрепените към него резонатори, а да се формират връзки пък са необходими портални ключове. Порталният ключ е обект, който позволява да се създаде връзка към някой портал. Такъв ключ може да бъде взет като се „хакне“ портала. Това е нещо, което се явява доста интересно, защото скоро в публичното пространство имаше активиране около архетипа за „ключовете“. Някой е открадна ключовете за Кулата на Лондон, където се пазят кралските бижута.

 

15.1

 

Напомняме, че Лондон беше доста важно място тази година. И „някой е откраднал ключовете на Кулата“ (метафора).

Имахме и други ключове (keys) преекспонирани в медията. Alicia Keys връчи посмъртна награда на Уитни Хюстън, която умря 9 месеца по-рано, тази година.

 

16

Алиша и Уитни зад нея, отразена в огледалото, което само по себе си като концепция е нещо не по-различно от stargate



Това връчване разбира се се случи на 11.11. (преди 11 дни), което е просто поредното доказателство за ритуалния характер на смъртта на Уитни.

Когато говорим за ключове не можем да не споменем и най-известните такива... Папските.

 

17

Герба на Ватикана е съставен от 2 (II/11) ключа

 


Нямаше да говорим за ключове, освен ако очевидно те не са важни за самия сюжет на „Ingress“ и връзката на тези ключове с порталите. Дотолкова важни, че те да са изрично споменати и дори показани в самия трейлър.

 

18

 

Очевидно е, че тук има по-голяма игра на енергийно ниво. Всичко това е твърде важно, за да бъде подминато с лека ръка. Описаното по-горе не са обикновените синхроничности, които откриваме в поп-културата и които сте свикнали да четете на този сайт. Очевидно нещата продължават да се случват и ставаме свидетели на полагането на основните на самото бъдеще на човечеството.


В такива случаи е по-добре е да държим очите си отворени, за да не го пропуснем.


scroll back to top
 

Търсачка

Кой е на линия?

В момента има 131 посетителя в сайта

Потапяне

Подкрепи работата ни

Ако харесвате нашата работа и сме били от полза за Пътя ви, може да ни подпомогнете със сума по избор:
Всички средства ще бъдат използвани за задълбочаване на нашите изследвания и проекти. Благодарим!

За aдминистратори



Статистика

Членове : 767
Съдържание : 548
Брой прегледи на съдържанието : 8852517



Изграден с помощта на Joomla!. Designed by: joomla templates hosting Valid XHTML and CSS.

© 2024 Издателство „Паралелна Реалност“ : Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
Creative Commons Attribution License. Текстът на договора за ползване на български
Предпочитания за бисквитки

Creative Commons License